Hällso & Tränings Coach `Susan Rydmyr`

Hällso & Tränings Coach `Susan Rydmyr`

*Laddat Batterierna Inför Nya Utmaningar*

Mina inläggPosted by Susan Rydmyr Sat, July 26, 2014 07:07:39
SUMERING AV VILO VECKAN SOM GÅTT!
DET HAR GÅTT RIKTIGT BRA ATT STYRKE VILA,BÄTTRE ÄN VÄNTAT:-)
LÄTTARE ATT VILA NÄR MAN JOBBAR I MILJÖN OCKSÅ ;-)
JOBBAR MAN SOM PT/COACH ÄR JAG JU BLAND VIKTER & MASKINER NÄSTAN HELA DAGARNA ÄNDÅ :-)
(SEN HAR JAG JU EN MASSA SAKER ATT STYRA MED INFÖR HÖSTEN :-))

KAN JU BARA BERO PÅ ATT MIN KROPP VAR VÄLLDIGT TRÖTT & SLITEN.
KROPPEN BEHÖVER VERKLIGEN DEN HÄR ÅTERHÄMTNINGSVECKAN NÅGRA GGR PER ÅRsmiley
OCH OFTAST BEHÖVS NÅGON,TEX EN COACH SOM SÄGER TILL EN!

HAR ÄVEN SOM JAG NÄMT TIDIGARE HAFT FRI VECKA ANG MAT INTAG OCH DET HAR SLUNKIT IN LITE ANNORLUNDA SAKER I VARDAGEN DENNA FRI VECKA smiley
UTÖVER /ISTÄLLET FÖR MINA MATLÅDOR HAR DESSA INTAG TAGITS :-)

EN KVÄLLSMAT PÅ MCDONALDS
EN KVÄLLS MAT PÅ BURGERKING,
SNICKERS,POLLYPÅSE,DAJM
SPAGGETTHI & KÖTTFÄRSÅS
VITT BRÖD VID FLERA TILLFÄLLEN TILLSAMMANS MED MATLÅDORNA
GLASS :-)
FRUKTSALLAD
2 BULLAR
2 KAKOR

VÅGEN STOD IDAG PÅ 78,4 KG...TRODE DEN SKULLE STÅ PÅ MER...smiley KNAPPT 1.5KG UPP PÅ FRIVECKAN...KÄNNS HELT OK....HAR INTE ÄTIT BARA FÖR ATT UTAN NÄR JAG KÄNNT ATT JAG VELAT HA NÅGOT EXTRA HAR JAG TAGIT DET!
NU KÄNNS DET ALLT LITE SUG ATT KOMMA IGÅNG IGEN KAN JAG LOVA...
NYTT MATSCHEMA OCH NYTT TRÄNINGSSCHEMA ÄR PÅ G OCH INGEN ÄR MER SUGEN ÄN JAGsmiley


DET ÄR INTE BARA VILAN SOM ÄR VIKTIG FÖR OSS SOM TRÄNAR MYCKET UTAN ÄVEN SÖMNEN! MÅNGA SOM INTE FÖRSTÅR HUR VIKTIG DEN ÄR FÖR SIN UTVECKLING! SÖMNEN HAR JAG FAKTISKT ALDRIG HAFT PROBLEM MED....SOM TUR ÄR...JAG HINNER TYP BARA LÄGGA MITT HUVUD PÅ KUDDEN SÅ SOMNAR JAG SNART IN :-)
7-8 TIMMAR SOVER JAG PER NATT OCH IBLAND VAKNAR MAN JU TYVÄRR AV OLIKA ANLEDNINGAR...
MEN JAG FÖRSÖKER ALLTID SE TILL ATT FÅ MINST 7 TIMMARS SÖMN DÅ JAG LÄGGER MIG!
Sömnens vikt för resultaten i gymmetSömn är viktigt inte minst för att du ska orka med att prestera i gymmet och under resten av dagen. Det är inte så svårt att förstå. Många sover mindre än sju timmar per natt men de skulle egentligen skulle behöva uppemot åtta timmar snarare för att få en fullgod nattsömn. Sömnen har även en avgörande effekt på dina resultat. En studie visar på en ökad muskelförlust på upp till 60 % samt en minskad fettförlust på upp till 55 % för de som sov 5,5 timmar istället för 8,5 timmar per natt.

Så oavsett dina mål så spelar sömnen en avgörande roll. Försök därför sova minst åtta timmar per natt och känner du av att du fått för lite sömn i veckan kan du försöka ta igen en del förlorad sömn under helgen.



  • Comments(0)//blogg.susanrydmyr.se/#post336